13.3.13

The Doctor Is Ready for You

Hi Folks!

Så røg ansøgningen endelig ud af døren!
Jeg håber, at den snart bliver godkendt af CETUSA :)

Og så må jeg ellers bare vente på, at jeg får en værtsfamilie...

Grunden til at min ansøgning kom så sent af sted, er først og fremmest på grund af min læge.
Når man skal til USA i 10 måneder, er der utrolig mange ting, der skal være i orden. I USA går de meget op i det med vacciner, og ens vaccinationskort skal være helt i orden, ellers er der en risiko for, at man ikke kan komme ind i landet, eller ikke kan starte på skolen.

Min læge har åbenbart ikke beskæftiget sig så meget med sådanne ansøgninger, og derfor gik der helt rod i systemet. Jeg kan anbefale, at hvis du, ligesom mig, vælger at tage et år til USA, lige finder ud af om din læge har beskæftiget sig med sådanne ansøgninger før. Ellers kan du blive henvist til en anden læge der har styr på hvordan man nu lige gør det. Og så er det også meget vigtigt, at man går i gang med vaccinerne lige i det man får at vide hvad der er påkrævet. Så man lige får et overblik over, hvad man mangler, hvornår man skal have det, og at man får tider hos lægen.

Bare et godt råd, som jeg selv godt kunne have brugt dengang jeg startede :)

Jeg skriver så snart jeg har nyt! :)

xoxo
Mathilde

Ingen kommentarer:

Send en kommentar